هلدینگ آموزشی خوارزمی

هلدینگ آموزشی خوارزمی

معرفی خدمات موسسه آموزشی خوارزمی
هلدینگ آموزشی خوارزمی

هلدینگ آموزشی خوارزمی

معرفی خدمات موسسه آموزشی خوارزمی

مهارت های تست زنی

افزایش سرعت در تست زنی

 

زمان یکی از فاکتورهای مهم موفقیت در کنکور است که شما باید مدیریت زمان را تمرین کرده و بر آن تسلط داشته باشید.
لازم است برای افزایش تسلط بر زمان وقتی در منزل تست کار می‌کنید از تکنیک دو خودکار استفاده کنید. در این روش ابتدا با در نظر گرفتن زمان با خودکار آبی به تمام سؤالات پاسخ دهید و بار دیگر با خودکار قرمز بدون در نظر گرفتن زمان به تست‌ها پاسخ دهید.

  قبل از بررسی، نگاهی به دو پاسخ‌برگ بیندازید و تعداد سؤالات پاسخ داده‌شده را با هم مقایسه کنید
  • در کدام حالت تعداد بیش‌تری پاسخ داده‌اید؟

بار دیگر به سراغ پاسخ‌برگ بروید و سؤالات را بررسی کنید. این بار تعداد پاسخ‌های صحیح و اشتباه را با هم مقایسه کنید.

  • دلیل هر یک از پاسخ‌های اشتباه را پیدا کنید.
  • چند درصد از پاسخ‌گویی اشتباهتان تحت تأثیر زمان بوده است؟
  • چند درصد در هر دو حالت اشتباه پاسخ داده‌اید؟

برای کنترل پاسخ‌های اشتباهی که به دلیل عدم مدیریت زمان بوده است نیاز به تمرین تست بیش‌تری (البته با اعمال زمان) دارید. هم‌چنین روی یادگیری‌های ناقص خود تمرکز داشته باشید و با مرور نکات مهم، آن‌ها را به یادگیری کامل تبدیل کنید.

مسیر 1: توجه به برنامه‌ی راهبردی
برنامه‌ی راهبردی مسیر مطالعاتی داوطلبان را مشخص می‌کند و هدایت‌کننده و راهنمای داوطلبان در درست طی کردن مسیر مطالعاتی است. داوطلبان برتر با توجه به این برنامه‌ی بلندمدت، برنامه‌های شخصی و کوتاه‌مدت متناسب با روحیات خود را طراحی می‌کنند. آن‌ها با اعتماد به این برنامه با آسودگی بیش‌تری به مسیر خود ادامه می‌دهند.
به کمک برنامه‌ی راهبردی در طول یک سال تحصیلی تمام درس‌ها و سرفصل‌ها مطالعه شده و حتی در برخی از زمان‌ها مانند ایام طلایی نوروز به مرور دوباره‌ی مطالب پرداخته می‌شود. در واقع این برنامه نه تنها تمام درس‌ها و مباحث را پوشش می‌دهد بلکه به جمع‌بندی چندین‌باره‌ی مطالب نیز می‌پردازد و زمان کافی برای حل تست و نکته‌نویسی وجود دارد.
مبنای برنامه‌ی اصلی داوطلبان برتر برنامه‌ی راهبردی است و مطابق با این برنامه برای هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی روزانه و هفتگی خود تصمیم‌گیری می‌کنند.

رابطه ی ساعت مطالعه و عدم نتیجه
خیلی از دانش آموزان و داوطلبان کنکور می گویند که هرچه بیشتر مطالعه می کنیم، به درصدهای کمتری می رسیم.در نتیجه از زمان مطالعه ی خود کم می کنند و این امر باعث افت درسی آنها می شود.

بهتر است به نکات زیر توجه کنید:
-1
تمرکز کنید
روی آن چه که مطالعه می کنید ،  تمرکز کافی داشته باشید. یک ساعت مطالعه ی متمرکز ، از ساعت ها مطالعه ی پراکنده با ارزش تر است.

 -2
گاهی به شک هایتان اعتماد کنید
سوال ها به دو دسته تقسیم می شوند: سوالاتی که در درست بودن انها بیش از 50% شک دارید و سوالاتی که زیر 50% در درست بودنشان شک دارید. عاقلانه تر آن است که سوالاتی که احتمال اشتباه بودنشان زیاد است را پاسخ ندهید.

-3
یاد بگیرید انتخاب کنید
تصمیم بگیرید , سوالاتی را که مطمئن هستید  پاسخ دهید. شما حق انتخاب دارید . به بهترین شکل از این حق استفاده کنید.

-4
نمره ی منفی فراموش نشود
بسیاری  از دانش آموزانی  که افزایش تراز را تجربه کرده اند , می دانند که یکی از راه های افزایش درصد و تراز، کاهش تعداد پاسخ های غلط است.سوالات نادرست نمره ی منفی به همراه دارد.

5
-روش صحیح مطالعه
به کلکسیون روش های مطالعه در سایت مراجعه کنید و روش های صحیح مطالعه را بیاموزید.به یاد داشته باشید که برای موفقیت , کمیت و کیفیت مطالعه به طور همزمان اهمیت دارد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.