هلدینگ آموزشی خوارزمی

هلدینگ آموزشی خوارزمی

معرفی خدمات موسسه آموزشی خوارزمی
هلدینگ آموزشی خوارزمی

هلدینگ آموزشی خوارزمی

معرفی خدمات موسسه آموزشی خوارزمی

۶ نکته برای افزایش تاثیرگذاری آموزش الکترونیکی

ممکن است هرکسی بتواند یک دوره آموزشی آنلاین ساده ایجاد کند، با این حال افزایش میزان تاثیرگذاری آموزش الکترونیکی حائز اهمیت است. یک دوره آموزشی تاثیرگذار باید توام با توافق درمورد زمان، سخت کوشی و تعهد به محتوای با کیفیت بالا باشد.

در اینجا نکاتی برای داشتن یک دوره آموزشی الکترونیکی تاثیرگذار بدون درنظر گرفتن مواد آموزشی و برنامه آموزشی آورده شده است:

قانونی وجود ندارد که بگوید برای ایجاد محتوای ایده آل چقدر زمان لازم است، ولی مسئله ی کاملا مشخص، این است که معلم باید قبل از اینکه محتوا را در دسترس دانش آموزان و دانشجویان خود قرار دهد، برای جستجوی آن ها زمان بگذارد. دلیل آن واضح است، معلم باید برای تهیه پشتیبان اطلاعاتی از هر مطلبی که در دوره ی آموزشی بیان کرده، آماده باشد، زیرا همه دانش آموزان و دانشجویان به یک میزان درس را متوجه نمی شوند و بعضی ممکن است از طریق اثبات ها  و مثال های بیشتر به توضیحات بیشتری نیاز داشته باشند.

در طراحی دوره های آنلاین باید همه ی سبک های آموزشی در نظر گرفته شوند. برای مثال یک دانش آموز از ارائه ی چند رسانه ای درس ها استفاده می کند، درحالیکه ممکن است دانش آموز دیگر بیشتر جذب مطالبی شود که به صورت متنی هستند. یک دوره ی آموزش الکترونیکی تاثیرگذار از همه ی این سبک های آموزشی استفاده میکند.

دانش آموزان و معلمان باید قادر باشند یک ارتباط دوطرفه ایجاد کنند. همچنین معلمان باید تعیین کنند، کدام نوع ارتباط و کدام ساعات را ترجیح می دهند. رعایت این مورد این اطمینان را خواهد داد که انتظارات دانش آموزان برآورده شده است. در واقع دانش آموزان پشتیبانی و کمکهای مورد نیازش را دریافت می کنند. همچنین، دانش آموزان باید اطلاعات تماس مربوط به کارمندان فنی IT را داشته باشند تا در صورت لزوم به آنها دسترسی داشته باشند. انجمن های تبادل نظر، رسانه های اجتماعی، چت، ویدئو کنفرانس و سایر تکنولوژی ها ابزارهایی برای ارتباط دانش آموزان با معلمشان است.

وقتی سایت و بستر نرم افزاری طراحی می شود، کاربری آسان و همچنین کاربردی بودن در آن، باید اولویت بالایی داشته باشد. یک سازماندهی خوب و بستر نرم افزاری آموزشی مبتنی بر وب سمعی بصری، دانش آموزان را قادر کند به جای اینکه مشکلات تکنیکی حاصل از طراحی ضعیف سایت و سیستم را پیگیری کند، بر روی کار کلاسی تمرکز کنند.

مستندات دوره مانند سرفصل دروس و مواردی ازین قبیل، باید برای همه ی دانش آموزان به خصوص در ابتدای دوره، قابل مشاهده باشد. این امر موجب جلب اطمینان دانش آموز می شود. به طور مثال دانش آموز میداند، چه درس هایی در طول دوره پوشش داده می شوند و از سر فصل دروس به عنوان راهنمایی برای سراسر دوره  استفاده میکند. همچنین باعث می شود، معلمان با یک نقشه راه تاثیرگذار به برنامه درسی ارائه شده، ساختار بدهند.

  • اهداف باید مشخص باشند.

یکی از دلایلی که ممکن است از رسیدن تیم به اهدافش جلوگیری کند، نبود خطوط راهنمایی کافی و مشخص برای رسیدن به اهداف است. قسمتی از برنامه آموزشی شامل مواردی از این قبیل است: کارهایی که باید در یک دوره انجام شوند، چه زمانی باید انجام شود و برای اتمام موفقیت آمیز بودن آن به چه چیز نیاز است. بنابراین مهم است که همه معلمان اهداف مشخصی را برای دانش آموزانشان تعیین کنند.

موسسه آموزشی خوارزمی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.