هلدینگ آموزشی خوارزمی

هلدینگ آموزشی خوارزمی

معرفی خدمات موسسه آموزشی خوارزمی
هلدینگ آموزشی خوارزمی

هلدینگ آموزشی خوارزمی

معرفی خدمات موسسه آموزشی خوارزمی

مهارت نکته برداری خود را تقویت کنید

مهارت نکته برداری خود را تقویت کنید.

یکی از عوامل کلیدی موفقیت در مدرسه، نکته برداری است. دانش آموزان باید مقدار زیادی از زمان خود را برای مرور مطالبی که در کلاس گفته شده، اختصاص دهند. به یاد آوردن بعضی جزئیات مطالب گفته شده در کلاس بدون نکته برداری خوب، سخت است.

موارد گفته شده در پایین به شما در نکته برداری بهتر کمک می کند:

  • به درستی و بصورت واضح نکته برداری کنید. مطمئن شوید که نکات را خوانا و به درستی نوشته اید، زیرا خیلی دور از ذهن نیست که جزئیات کلیدی گفته شده در کلاس را بعد از تمام شدن کلاس فراموش کنید. غالبا دانش آموزان درس هایی که معلم گفته است را درک می کنند و فکر می کنند همه چیز را به یاد خواهند آورد و جزئیات مشخصی را نمی نویسند.
  • آماده به کلاس بروید. دانش آموزانی که آماده به کلاس می روند معمولا بهتر از کسانی که  برای درس آماده نیستند، نکته برداری می کنند. دانش آموزانی که نکاتی راکه در جلسه قبل نوشته اند مطالعه می کنند (۱) آمادگی بیشتری برای یادگیری موضوعات جدید ارائه شده در کلاس را دارند و (۲) می توانند سوالاتی را از موضوعات گیج کننده  که از جلسه قبل کامل متوجه نشده اند، بپرسند.
  • نکات خود را مقایسه کنید. برای اینکه مطمئن شوید نکات شما تا حد امکان درست و با جزئیات می باشند، بعد از تمام شدن کلاس، نکات خود را با نکات سایر دانش آموزان مقایسه کنید. این کار مفید است، زیرا ممکن است هم کلاسی هایتان نکاتی را نوشته باشند که شما فراموش کرده اید و یا نتوانسته اید بنویسید.
  • حواس پرتی را حداقل کنید. نکته برداران خوب از حواس پرتی در کلاس اجتناب می کنند. مثلا می توان در جایی نشست که عوامل حواس پرتی کمتری داشته باشد و یا با دوستانی که تمایل دارید در طول کلاس با آن ها هم صحبت شوید، در یک کلاس ثبت نام نکنید. بعضی دانش آموزان حتی در جایی می نشینند که نگاه کردن به ساعت مشکل باشد تا حواسشان پرت نشود.
  • نکات خود را سازماندهی کنید. نکاتی که با تاریخ، کلاس و موضوع سازماندهی شده باشند، باعث می شوند که تعیین محل جزئیات مشخص درس آسان تر باشد. همچنین ایده خوبی است که مطالب مربوط به تاریخ ها و کلاس های مختلف از یک صفحه جدید شروع به نوشتن شوند.
  • از نمادها و اختصارها استفاده کنید. به دلیل اینکه معمولا معلمان اطلاعات زیادی را در طول کلاس بازگو می کنند، نوشتن هر چیز مهمی که آن ها می گویند دشوار است. به همین دلیل پیشنهاد می شود در صورت امکان، از علایم اختصاری و مخفف کردن کلمات طولانی در نکات خود استفاده کنید. اگر از اختصار نویسی استفاده می کنید، یک کلید برای اختصارهایی که بیشتر استفاده می کنید درست کنید تا فراموش نکنید که اختصارها چه هستند.
  • واضح بنویسید. مهم است که نکات برداشته شده واضح باشند و باید خوش خط نوشته شوند. پیشنهاد می شود در دفتر خود، حاشیه ها و کنار مفاهیم را خالی بگذارید تا بتوانید جزئیات مهم مربوط به موضواعت جلسه درس قبلی را در جلسه آینده اضافه کنید.
  • نکات خود را مرور کنید. برای حفظ اطلاعات گفته شده در طول درس بهتر است نکات را فورا بعد از کلاس مرور کنید. این باعث می شود درس را بهتر متوجه شوید و برای حافظه طولانی بر روی آنچه یاد گرفته اید تمرکز کنید. شما باید نکات را برای بار دوم قبل از کلاس بعدی مرور کنید. این باعث می شود موضوعات و مفاهیم مهم را دوباره بررسی کنید و شما را برای کلاس بعدی آماده می کند. بطور منظم در زمان بین کلاس درس و امتحان به مرور نکات ادامه دهید.
  • سوالات خود را یادداشت کنید. مهم نیست که یک دانش آموز چقدر باهوش باشد، با گذشت زمان آن ها گیج شده و در نهایت با سوالات پاسخ داده نشده در درس مواجه می شوند. به همین دلیل، یادداشت کردن سوالات برای پرسیدن در آخر کلاس، یا در طول مدت درس، ایده خوبی است. همچنین شما می توانید سوالات خودتان را با جستجو در وب، کمک گرفتن از یک معلم و سایر دانش آموزان و یا با استفاده از کتاب های مرجع پاسخ دهید و این تنها در صورتی امکان پذیر است که سوالاتی که نوشته اید با جزئیات کافی نوشته شده باشد.

موسسه آموزشی خوارزمی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.