هلدینگ آموزشی خوارزمی

هلدینگ آموزشی خوارزمی

معرفی خدمات موسسه آموزشی خوارزمی
هلدینگ آموزشی خوارزمی

هلدینگ آموزشی خوارزمی

معرفی خدمات موسسه آموزشی خوارزمی

اثرات تمرین های فیزیکی و روانی بر روی مغز

هرنوع تمرین روحی،روانی و تمرین فیزیکی برای مغز مفید است. به عنوان مثال ورزش و تمرین فیزیکی، با بهبود جریان خون و حافظه به مغز کمک میکند. همچنین تعادل، هماهنگی و واکنش های افراد با ورزش بهبود پیدا میکنند. تمرین های روحی با ساخت رشته های عصبی جدید، تقویت حافظه و جبران اثرات افزایش سن و بیماری های آن به مغز کمک میکنند. در این خبر اثرات تمرین های فیزیکی و روانی بر روی مغز بررسی شده است.

بهبود گردش خون

ورزش و تمرین های فیزیکی با افزایش جریان خون به مغز کمک میکنند و باعث ارسال اکسیژن و گلوکز به مغز و دفع مواد مضر می شوند. ورزش هایی مانند دویدن که باعث افزایش ضربان قلب می شوند، باعث پمپاژ اکسیژن و گلوکز بیشتری به مغز می شوند.

بهبود حال و احوال

ورزش فیزیکی کمک می کند حال شما بهتر شود، به دلیل اینکه تولید و ترشح سرتونین را که یک انتقال دهنده عصبی حیاتی در مغز است و ارتباط مستقیم با سلامتی و روح و روان دارد، افزایش می دهد. ورزش فیزیکی همچنین به کاهش استرس و نگرانی کمک می کند.

یادگیری و حافظه

تمرین فیزیکی حتی در حد متوسط مانند راه رفتن می تواند عملکرد حافظه، یادگیری و توانایی استدلال را تقویت کند. هنوز طرز عملکرد این کار امکان پذیر نیست، اما تصور می شود که افزایش اکسیژن و تغذیه مغز از عوامل اصلی هستند. تمرین های روحی باعث بهتر شدن عملکرد مغز می شوند. بازی های کلمه ای ، ریاضی و بازی های مهارتی کمک می کنند که مغز خود را تقویت کنید.

سلول های مغزی بیشتر

زمانی تصور میشد که مغز انسان در زمان تولدt کامل می شود و سلول های مغز جدیدی رشد نمی کنند. ولی در سال ۱۹۹۹ نشان داده شد که مغز انسان بالغ نیز توانایی تولید سلول های مغزی جدید را دارد. تحقیقات جدید سعی دارند بفهمند که مغز چگونه سلول های جدید می سازد. اما چیزی که مشخص است، تمرین های فیزیکی به ساخت مغز کمک می کنند. دویدن توانایی رشد سلول های جدید را افزایش می دهد و هر چه بیشتر بدوید، سلول های جدید بیشتری را در مغزتان پرورش می دهید.

پیشگیری از بیماری

با توجه به گزارش موسسه های ملی بهداشت، داشتن فعالیت فیزیکی باعث کاهش از دست دادن عملکردهای شناختی که مرتبط افزایش با سن و بیماری ها هستند، می شود و یا حتی از آن ها پیشگیری می کند. افرادی که هیچ شکلی از تمرین های فیزیکی را انجام نمی دهند، نسبت به افرادی که فعالیت فیزیکی دارند،به میزان دو برابر بیشتر،در معرض ابتلا به بیماری هایی مانند آلزایمر را دارند. اگر چپ دست هستید، استفاده از دست راستتان و بالعکس برای کارهای روزانه و یادگیری مهارت های جدید می تواند به مغزتان کمک کند،این امر باعث بهبود رشته های عصبی و ایجاد رشته های عصبی جدید می شود.


موسسه آموزشی خوارزمی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.