هلدینگ آموزشی خوارزمی

هلدینگ آموزشی خوارزمی

معرفی خدمات موسسه آموزشی خوارزمی
هلدینگ آموزشی خوارزمی

هلدینگ آموزشی خوارزمی

معرفی خدمات موسسه آموزشی خوارزمی

روش مطالعه ی شیمی پیش دانشگاهی

روش مطالعه ی شیمی پیش

ابتدا باید مفهوم آنتالپی و آنتروپی را بخوبی یاد گرفته ونقش آنها در واکنش های برگشت پذیر بررسی کنید.سپس روابط ثابت تعادل برای انواع واکنش ها ویکای آنها را بخوانید تا در جواب نهایی پرسش ها وتست ها دچار اشتباه نشوید.
در ادامه فصل باید مسائل مربوط به ثابت تعادل را بخوانید .در مسائل ثابت تعادل به نکات مهم ذیر توجه کنید:
1-محاسبه ثابت تعادل با مشخص بودن غلظت مواد در حالت تعادل.
2-محاسبه ثابت تعدل با مشخص بودن غلضت اولیه مواد واکنش دهنده.
*در پایان عوامل موثر بر ثابت تعادل را حتما مطالعه کنید چون تست های زیادی از آن طرح می شود.  الهام صدری دهجی

برای مطالعه مبحث سینتیک دانش اموزان پس از مطالعه عمیق و مفهومی کتاب درسی درس را به چند قسمت کلی تقسیم کرده ودر هر قسمت خلاصه نویسی کنند و از هر قسمت به تستهای کنکور ئ تالیفی پاسخ دهند:

الف)مفاهیم پایه ای 
ب)عوامل موثر بر واکنش
پ)نظریه های سینتیک
ت)کاتالیزگرها 
ث)واکنش های چند مرحله ای

به طور مثال در هر قسمت نظریه های سینتیک دانش اموزان اگر به صورت خلاصه یادداشت کنند و برای هر کدام  رسم شکل و مثال از نظریه ها  داشته باشند ان مبحث را به خوبی یاد خواهند گرفت.

امین مانی نژاد
برای مطالعه این میحث‌ها پیشنهاد میکنم دانش آموز ابتدا کتاب درسی را عمیق مطالعه کرده سپس اشکال کتاب و همچنین نمودارها و پاورقی های کتاب را تجزیه و تحلیل نموده و نکات هر صفحه را خلاصه نویسی کرده سپس مسائل تعادل را ابتدا برای تسلط و یادگیری تشریحی از مجموعه سوالات احتمالی کند وسپس سراغ تست زنی برود لازم به ذکر است که دانش آموز سوالات تستی را به صورت گزینشی انتخاب کند و ترجیحاً سوالات کنکور های 5 سال اخیر را بیشتر تمرین کند.

ایمان داود آبادی
مطالعه ی کامل کتاب به طور مفهومی و تمرکز زیاد روی تصاویر و تست‌های پر تکرار در کنکور سراسری

رضوانه قموشی
نیازمند حل مسائل فراوان مربوط به تعادل شیمیایی است.

سالی وامنانی
در ابتدای فصل تعادل توصیه می شود پس از درک مفهوم اولیه ی تعادل وشناخت تغییرات حاصل ازان روی واکنش،دانش اموز با استفاده از کتاب درسی واکنش های شناخته شده و رایج را بشناسد وتغییرات هنگام تعادل و هم چنین فازهای مواد موجود در واکنش را به خاطر بسپارد. در قسمت حل مسائل مبحث تعادل،بهتراست ابتدا دانش آموز 4 الگوی تعیین شده را بشناسد و برای هر یک مثال مطرح شده در درسنامه ی کتاب ابی را مطالعه کند.

سعید خدادادی
در مبحث سنتیک ابتدا باید به معادلات شیمیایی مواد و نیز موازنه های صحیح آن ها مسلط شد . نمودارهای سرعت واکنش در مبحث شیمی بی شباهت به سرعت واکنش در مبحث فیزیک نیستند . برای تسلط به قسمت تعادل نیز قسمت های استوکیومتری و مطالعه و یادآوری آن ها بسیار کمک می نماید

سعیده معین الدینی
ابتدا دقیقا کتاب درسی مطالعه و خلاصه برداری و فرمول نویسی شود س‍س در حد اموزش حدود 10 تست کار شود بعد برای دانش اموزان کنکوری تستها ب صورت زماندار زده شوند

سمانه ولوئیان
لطفا بعدازخواندن کتاب درسی حتما مسایل دوسالانه را حل کنید . من در دوران دبیرستانم برای مسایل تعادل تمامی مسایل دوسالانه را حل کردم ونتیجه بسیار عالی در امتحانات مدرسه گرفتم .
بعد از حل دوسالانه م‌یتوانید تستهای آبی را حل کنید . آنگاه متوجه میشوید که در حل تستها چقدر روان هستید .

شیما امیری
توصیه می کنم دانش آموزان بعد از مطالعه ی دقیق کتاب درسی،درسنامه ی کتاب سالیانه خوارزمی را به عنوان جزوه ی مکمل و نکته های مهم تر و برتر مبحث تعادل شیمیایی مد نظر خود قرارداده و مطالعه نمایند.جداول تعریفی را به عنوان فیش برای برگه های جعبه ی لایتنر و اوقات مرده استفاده کنید.
الگوهای صفحه ی 50 تا  53 را به خاطر بسپارید و مثال های آنها را به دقت مطالعه و تمرین کنید.

شیما حاجی زاده
1.خواندن خط به خط کتاب درسی و توجه به شکلها و نمودارهای و واکنشهای کتاب درسی
2.خواندن درسنامه ی جزوه خوارزمی و برجسته کردن نکات فرار و مهم
3.حل مسائل کنکور سراسری 
4.مرور نکات و پاسخ های اشتباه

طوبی صالحی
1 ـ جزوه معلم و کتاب درسی ، خلاصه برداری و یادداشت برداری
2 ـ حل تمرین های کتاب درسی ، معلم و تمرین های اضافه
3 ـ استفاده از سوالات پرتکرار امتحانی ( سی دی آزمون یار )
4 ـ حل تست های استاندارد آزمون های سراسری (مجموعه تست احتمالی )
5 ـ تست های آزمون آزاد (سی دی آزمون یار )
6 ـ سوالات و تست های تالیفی ( سوالات احتمالی  و جمع بندی خوارزمی)

علی بوجاریا
بعد مطالعه جزو معلم وکتاب درسی باید درس نامه جزوه خوارزمی را خوب وبا دقت مطالعه کنید وپس تست های سراسری و بعد ازاد را جواب بدهید در مرحله بعد اگر کاملا مسلط شده بودید به سوالات تالیفی هم جواب بدهیدوسه روز یک بار نکات درس نامه را مرور کنیدتا وارد حافظه بلند مدت شما شود.

علی طبسی
چون تعادل جز مباحث مفهومی-محاسباتی است لذا به داوطلبین توصیه می‌کنیم: 1- مطابق درخت دانش مباحث را جلو ببرند 2- در ابتدا مطالب مفهومی را خوب بفهمند و سپس به مباحث بعدی بروند(یعنی با مفاهیم سرعت واکنش-کمپلکس فعال-ثابت تعادل-اصل لوشاتلیه و...) 3- در مباحث که نیاز به محاسبه است سعی کنند خود ابتدا سوال را حل کنند و سپس به جواب نگاه کنند و بلافاصله اگر توانستند اولین تمرین پرسش و پاسخ را حل کنند که به صورت تشریحی است

فرشته محمودی
برای مطالعه این فصل مطالعه دقیق کتاب  درسی را در اولویت خود قرار دهیدوتمام معادله ها وشکل های کتاب را با دقت تحلیل کنید وسپس تمرین های کتاب را با دقت حل کنید وبعدبرای درک مطالب از کتاب سالیانه خوارزمی یا جزوات کمک اموزشی که به تشریح نکات مبهم کتاب ومعرفی نکته ها و روش ها پرداخته استفاده کنید وبعد برای تثبیت مفاهیم چند تست یا تمرین اموزشی داشته باشید وسپس برای تسلط پیدا کردن تست زماندار بزنیدو درصد گیری کنید.

فرهانه محمدی
مهمترین عامل در یادگیری عالی این قسمت مطالعه دقیق و خط به خط کتاب درسی و تمارین کتاب است. بعد از یادگیری و درک مفاهیم اصولی این فصل باید با تست های ساده شروع کرده و حتما نکته برادی انجام شود. سوالاتی که در آنها تغییرات دما و حجم و فشار وجود دارد را تک به تک حل کرد و درنهایت از سوالات ترکیبی استفاده کرد. یادگیری این فصل نیاز به حوصله و تحلیل و ذهن باز دارد.دانش آموزان بهتر است حتی از حل سوالات تکراری خسته نشده و برای تسلط بیشتر تمامی سوالات را حل کنند

فریبرز ریاضی
استفاده از سوالات متن کتاب درسی وخواندن متن کتاب چونکه طراحان سوال بیشتر بسوی سوالات متن گرویده شده اند واستفاده از سوالات استاندارد سراسری .اشراف کامل دانش آموز برواکنش ها وتجزیه وتحلیل آن وهمچنین مفهوم تعادل وسرعت در واکنش های شیمیایی

کاملیا طاهرخانی
با توجه به اینکه این فصل از کتاب نکات حفظی زیادی دارد به خلاصه نکات نوشته شده در کتاب ابی توجه ویژه داشته باشیم
به کلماتی که با رنگ قرمز نوشته شده توجه بیشتری کنیم
اگر وقت کمی داریم سوالات کنکور ازاد را در انتها حل کنیم
تست هایی که (غلط زدیم-شک داشتیم-نکته قشنگ داشتند)را علامت بزنیم تا در دوران جمع بندی مرور شوند

کامیار کاظمی آشتیانی
خواندن 1)مطلعه کتاب درسی 2) مرور جزوات آموزشی 3) حل مثال های تشریحی از کتاب دوسالانه 6)مرور خلاصه درس کتاب آبی 4) پاسخ دادن به سوالات در زمان مشخص 5)انطباق آنها با پاسخ نامه و بررسی سوالاتی که پاسخ غلط داده اند و یا حل نکرده اند

لیلا ملکان
روش مطالعه ی کتاب: دانش آموز پس از خواندن کتاب درسی و حل تمارین کتاب و دبیر مربوطه, به سراغ کتاب خوارزمی می رود. و پس از خواندن خلاصه ی مطالب, اگر مشکل دانش آموز در مطلب مورد نظر برطرف شود. به سراغ حل تمارین و مثال های این کتاب می رود. اخر هر فصل تمارین کتاب های درسی را نیز حل کرده که به یادگیری و تثبیت مطالب کتاب کمک می کند.

محدثه محمدی
ابتدا باید دانش آموز روی خط به خط کتاب درسی تسلط کامل پیدا کند و بعد از آن جزوه معلم که مکمل کتاب درسی محسوب می شود را خوب کار کند و بعد از آن به خاطر آشنایی بیشتر با نمونه سوالات امتحانی چند نمونه سوال از کتاب دوسالانه حل کند وبعد سراغ کتاب های آبی برود چون این کتاب تیپ بندی شده و تمام مطالب کتاب را پوشش می دهد البته چون حجم مطالب زیاد است اولویت با سوالات علامت دار و تست های کنکور سراسری می باشد

محسن میرزاییان
مبحث تعادل شیمیایی از مباحثی است که دانش آموزان  بعد از یادگیری کامل آن نیاز به حل تمرین وتست زیادی دارند تا کاملا برآن مسلط شوند برای این منظور دانش اموزان باید بعد از حل تمرینات کتاب تست های احتمالی به سراغ کتاب تست ان بروند که بهترین کتاب تست برای آنها همین کتاب  تست خوارزمی می باشد.

محمدرضا حسینی سیانکی
1-در ابتدا کامل کتاب درسی را بخوانید ومفهوم درس را فرا بگیرید
2-سپس درس نامه های کتاب آبی را به عنوان مرور بخوانید
3-سپس در ابتدا تست های تالیفی و بعد کنکور ها راحل کنید

مرجان وکیلی اقدم
با توجه به فکر کنید های زیاد کتاب درسی از این بخش و اینکه درک صحیح مفهوم درس با کمک فکر کنید های کتاب درسی امکان پذیر است حل دقیق آن ها به دانش آموز کمک می کند که تست های کنکور که بسیاری از آنها از تصاویر این بخش مطرح شده را به سادگی حل کمد سپس تست های تالیفی گزینه ی بسیار خوبی است

مهدیه خسروی
چون دانش آموزان در دوران امتحانات دروس را به صورت تشریحی کار کرده اند، پیشنهاد میشود برای تمرین تست، تستهای سراسری کتاب آموزشی خوارزمی -  شیمی پیش را حل کنند همچنین تست هایی را که مارک دار کرده اند.

مهرنوش سالم
ابتدا کتاب و بعد جزوه به خوبی مطالعه شود بعد تستهای سراسری را یک بار به روش دو خودکار کار کرده و بعد نکات مهم را در کتاب هایلایت کرده و حاشیه نویسی میکنیم.بعد بار دیگر تستها را به صورت زماندار حل کرده.

مهسا هادی
مبحث تعادل از آنجایی که مبحث خیلی مهم و در عین حال مبحثی است که در کنکورها خیلی مورد سوال قرار گرفته است. ابتدا دانش آموزان باید کتاب و خلاصه درس دبیر را بخوانند و پس از حل تمرین های کتاب و خلاصه درس دبیر,تست های کتاب خوارزمی را حل کند. نکات را حفظ کرده و برای جلوگیری از فراموشی از جعبه ی بهیاد استفاده شود و بعد از خواندن متن کتاب از خلاصه نکات کتاب خوارزمی برای یادگیری بهتر استفاده شود.

مهوش حیدری
ابتدا کتاب درسی یک دور و روزنامه وار مطالعه کنید. سپس به یافتن مطالب و جملات کلیدی کتاب در دور دوم و سوم بپردازید. در مرحله بعدی، قبل از تست زدن به مرور نکات از درخت دانش و درسنامه ابتدای کتاب خوارزمی بپردازید. سپس تست های سراسری همان کتاب را حل کرده و در نهایت به سراغ پاسخگویی به تست های تالیفی بروید.شما میتوانید همزمان به مهارت های فراشناختی خود پی ببرید و اینکه چه روشی در این مبحث کارایی بیشتری دارد. در نهایت به پاسخ تشریحی هر تست مراجعه کنید و در صورتی که تستی صحیح پاسخ نداده اید و یا برای شما جالب بود را در کتاب خودآموز تان و یا کلاسور ارزیابی وارد نمایید و برای خود کلکسیون ارزشمندی فراهم نمایید. پیشنهاد می کنم که از همین دوران، به مدیریت زمان خود در جلسه آزمون توجه کنید. با تکرار چند باره مرور کتاب درسی و تست های کتاب آبی می توانید بر موضوعات آزمون تسلط پیدا کنید. در مبحث تعادل تمرین و حل مسایل به داوطلب در درک مطلب کمک زیادی می کند.

میثم میرالی
اولین و بهترین روش برای تسلط بر یک مبحث ابتدا مطالعه مؤثر متن کتاب درسی بوده ولیکن ابتدا باید متن کتاب درسی را بطور دقیق مطالعه نموده و بر اشکال و تعادل ها و نیز واکنش های شیمیایی کاملا تسلط پیدا نمود.در مرحله دوم می توان برای تکمیل یادگیری به سراغ کتاب خوارزمی رفته و با مطالعه درسنامه جامع ابتدای هر فصل بر نکات آموزشی تکمیلی مسلط گردید.برای تسلط بر مطالب فراگرفته شده ابتدا می توان تست ها را بصورت تشریحی تمرین نمود و سپس بسراغ تست زنی رفت.ولیکن باید هر تست را کاملا با پاسخ تشریحی آن مقایسه نمود.در پایان برای یادگیری بیشتر و تکمیل مراحل یادگیری می توان از cd ضمیمه کتاب برای گرفتن آزمون و تست زنی بیشتر استفاده نمود.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.